Wednesday 12 October 2011

karnival kerjaya dan keusahawanan UMP ( KAKK UMP )

ehem , assalamualaikum dan hye semua .


actually , nak ucapkan thanks sangat-sangat sebab sudi baca blog aku ni . maaf ada yang kurang , biasa la baru belajar kan :) ermmm , entry kali ni aku nak cakap sikit tentang kakkump ni . sebelum aku terjebak dalam kakkump ni , actually aku pergi interview sebuah kelab ni tau , kelab tu nama persis . tak sangka jugak macam mane aku boleh past interview tu . hahaha . tapi dalam hati ni bersyukur sangat-2 taw , at least aku ade join kelab kat ump ni . aku akui , aku masih baru di ump ni , baru berapa bulan masuk ump ni . aku ni ibarat baby baru lahir dari dunia untuk melihat universiti . maybe ni takdir Allah s.w.t kepada aku . Allah mesti nak jadikan aku seorang yang lebih matang dan seorang remaja yang pandai berdikari selepas pemergian arwah ayah aku . sebelum aku ni sah jadi ahli kelab persis tu , aku telah diberi task untuk kakkump ni la . aku telah terpilih untuk menjadi AJK Sambutan , Jemputan & Protokol . mesti terpukau kan dengar jawatan ajk yang aku penggang . wah , siapa tak rasa bertuah kan , ajk aku ni la sambut vip dan tetamu . aku sangat bersyukur sebab dapat ketua unit ajk yang baik . aku tak ada masalah dengan ketua aku . tapi biasa la penat seperti my mum cakap laa setiap kali aku ngadu yang aku penat " biasa la akak , tak ada benda yang tak penat dalam dunia ni " . yes , betul kata my mum . walaupun penat dan asyik busy dengan kerja , tapi banyak sangat benda yang aku belajar dan semua itu tak mungkin aku akan peroleh jika tak join club-2 begini . seperti Puan Paridah cakap la , " biasa la mia , sekarang je awak belajar dan peroleh pengalaman dengan benda-2 macam ni . nanti semua ni la awak akan tempuh di alam pekerjaan " . hurmmm , kalau fikir balik . memang betul pun kata-2 orang yang terlebih makan garam daripada aku ni . aku patut besyukur , dengan join kakkump ni la aku ada ADVANCE sikit daripada pelajar lain . at least , memang tak rugi pun aku luangkan masa dengan perkara-2 macam ni . baikkan aku busy kan diri aku dengan libatkan club-2 macam ni daripada aku buat benda tak berfaedah . aku terasa lain selepas masuk ump , aku tak tahu kenapa aku banyak berubah selepas masuk ump ni . maybe Allah sayang aku dan Allah jauhkan aku daripada perkara tidak sepatutnya . pasti ada hikmah semua ni . sekarang , aku bersyukur dengan hidup aku meskipun dalam hati aku ada ruang kekosongan iaitu perasaan rindu terhadap arwah ayah . kakkump ni akan berlangsung pada 14 hingga 16 oktober 2011 di Berjaya Megamall , Kuantan , Pahang . conclusionnya , bulan oktober la bulan paling busy bagi aku . thats all from me , bye :)

No comments:

Post a Comment